niedziela, 8 września 2013

George Washington

Rankiem 28 maja 1754, młody podpułkownik milicji prowincji Wirginia George Washington wraz z 40 żołnierzami zaatakował francuską (kanadyjską) milicję pod dowództwem Josepha Coulon de Villiers de Jumonville. Po całonocnym marszu wśród ulewy, ludzie Washingtona przybyli wczesnym rankiem w okolice francuskiego obozu położonego w wąskiej dolinie obecnie zwanej Jumonville Glen. Obóz został zaatakowany. Dziesięciu francuskich żołnierzy zginęło w walce, zaś francuski dowódca wraz z 21 innymi żołnierzami dostał się do niewoli. Była to pierwsza potyczka brytyjskiej wojny z indianami i francuzami.
Przeglądając w internecie materiały na temat tej wojny, od razu wiedziałem że zbieranie strony brytyjskiej zacznę od oddziału Washingtona. Mam nadzieję że udało mi się pomalować model jak najbardziej historycznie. Niestety miałem problem ze znalezieniem grafik przedstawiających oddział Washingtona. Mundur malowałem w oparciu o jego portret zamieszczony w "Tomahawk and musket, French and Indian war Raids in the Ohio valley 1758". Mam nadzieje że sprawdzi się na polu bitwy. Figurka ze stajni Perry miniatures, niestety malując figurkę nie miałem pasującej do pozostałych modeli podstawki z ramką :(




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz